OSMI MART U ZABOKU

Povodom Međunarodnog dana žena, u petak 4. ožujka u Zelenoj dvorani očekuje vas prigodan program.

Program započinje promocijom zbirke poezije ”Kotlovnica” mladog autora Bonislava Kamenjaševića nakon čega slijedi dokumentarni film ”Uhviatiti Lee Miller” jednom od najvećih fotografkinja 20. stoljeća.

Petak, 4.3.2022.
19 h –  BONISLAV KAMENJAŠEVIĆ – KOTLOVNICA
20 h – UHVATITI LEE MILLER
Zelena dvorana, Trg D. Domjanića 6, Zabok

 

BONISLAV KAMENJAŠEVIĆ – KOTLOVNICA

Zbirka poezije komparatista Bonislava Kamenjaševića Kotlovnica tematizira suvremeni svijet i njegov odnos prema prirodi, prema životu u kojemu je potrebno što više sadržaja nagurati u što manje (vremenskoga) prostora, pri čemu je važno to činiti novim tehnološkim alatima. U toj krizi ljudskosti prirodu rastežemo kao slabašnu kuhinjsku gumicu, a ljudima manipuliramo koliko je u skladu s našim potrebama. Kamenjašević kritizira pseudointelektualizam, rat, uništavanja i zločine, što čini katkad šaljivo i ironijski, a drugi put o njima progovara melankolično. Zbirku čine opisi singularnih fenomena, esejistički komentari te opisi prizora i događaja začinjeni intertekstualnim i intermedijalnim poveznicama, posudbama, persiflažama te posvetama autorima poput Tatjane Gromače, Danijela Dragojevića, Tina Ujevića i drugih. Pjesnik često odgađa poantu do zadnjih stihovnih redaka čime stvara posebno snažan pjesnički učinak.

Bonislav Kamenjašević (1988., Gradačac, BiH) studirao je filozofiju, diplomirao kroatistiku i komparativnu književnost na Filozofskom fakultetu u Zagrebu. Objavljivao je pjesme te stručne i kritičke tekstove u različitim časopisima, zbornicima i na portalima. Živi i radi u Zagrebu.

UHVATITI LEE MILLER / CAPTURING LEE MILLER
Teresa Griffiths – UK 2020. – 60′ dokumentarniVougeov model, Man Rayjeva muza, neustrašiva ratna fotografkinja – Lee Miller je vodila brojne živote. Uhvatiti Lee Miller istražuje fascinantan život i fotografije pionirske umjetnice koja je kršila tabue i prkosila tuđim očekivanjima. Miller je počela karijeru kao manekenka, pojavivši se na naslovnici američkog Voguea. No, ‘jedna od najfotografiranijih djevojki na Manhattanu’ ubrzo je zaključila da bi ‘radije stvarala slike, nego sama bila slika’ i odlučila uzeti fotoaparat u svoje ruke. Stvarala je portrete i kompozicije u duhu nadrealizma te je zajedno s Man Rayjem izumila fotografsku tehniku solarizacije. Bila je jedina ratna reporterka u Europi za vrijeme Drugoga svjetskog rata – snimala je njemačko bombardiranje Londona, iskrcavanje u Normandiji, među prvima je donijela uznemirujuće slike razorene Europe i koncentracijskih logora Buchenwald i Dachau. Fotografija Miller u Hitlerovoj kadi, koju je 1945. snimio suradnik David Scherman, jedna je od ikoničnih slika toga doba. Nakon traume kojoj je svjedočila povukla se iz javnog života i sa suprugom Rolandom Penroseom živjela na farmi u East Sussexu gdje su se često okupljali umjetnici poput Pabla Picassa, Henryja Moorea, Maxa Ernsta i Dylana Thomasa. Tek je potkraj 1980-ih s biografijom Životi Lee Miller njezina sina Antonyja Penrosea te fotomonografijom Rat Lee Miller poraslo zanimanje za njezino djelo, a danas se smatra jednom od najvećih fotografkinja 20. stoljeća.NAGRADE:
Nagrada Rose d’Or – Best Art & Culture Documentary, BAFTA Television — Najbolja režija, najbolja montaža, DocAviv Film Festival 2020, Boca Raton Jewish Film Festival 2021, Salem Film Festival 2021, International Photography Festival of Castilla y León 2021, UE Human Rights Film Days 2021trailer >> https://vimeo.com/677155276